ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΑΙ ΛΑΪΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ

Μαθήματα οργάνων λαϊκής ορχήστρας: Μπουζούκι, ρεμπέτικη κιθάρα, μπαγλαμάς, τζουράς, ακκορντεόν, λαϊκό πιάνο, παραδοσιακό βιολί και λαϊκό τραγούδι
Στο τμήμα αυτό διδάσκονται τα βασικά όργανα που αποτελούν την λαϊκή ορχήστρα όπως αυτή δημιουργήθηκε στις αρχές του 20ου αιώνα και εξελίχθηκε περίπου μέχρι το 1960, δηλαδή πριν χρησιμοποιηθεί ευρύτερα η ηχητική ενίσχυση φωνών και οργάνων. Επίσης επεκτείνοντας την διδασκαλία στον τομέα της λαϊκής μουσικής διευρύνουμε τις γνώσεις των μαθητών μας με νέα μαθήματα όπως το ακκορντεόν, λαϊκό πιάνο, παραδοσιακό βιολί και λαϊκό τραγούδι


Τρίχορδο μπουζούκι και τζουράς  
Ο απόγονος του ταμπουρά και της αρχαιοελληνικής πανδουρίδος αποτελεί το εθνικό μουσικό μας όργανο τον τελευταίο αιώνα, αφού ενέπνευσε με το ηχόχρωμά του από τον Βαμβακάρη, τον Τσιτσάνη, τον Μητσάκη, τον Παπαϊωάννου, τον Χατζηχρήστο μέχρι τον Ξαρχάκο, τον Χατζιδάκι και τον Θεοδωράκη. Όπως όλα τα παραδοσιακά όργανα το μπουζούκι διδάσκεται περισσότερο με την καρδιά και λιγότερο θεωρητικά. Διδάσκονται δηλαδή η τεχνική, οι μουσικοί δρόμοι (κλίμακες), τα ταξίμια (αυτοσχεδιασμοί) και το ύφος του οργάνου, με απόλυτα βιωματικό τρόπο, έτσι που κάθε συνθέτης και τραγούδι να συνδέονται με την εποχή τους και τις ιδιαίτερες συνθήκες της. Για πολλούς το ρεμπέτικο τραγούδι είναι ο σύγχρονος Παρθενώνας για εμάς τους Έλληνες. Χωρίς υπερβολή από την μικρασιατική καταστροφή του 1922 και μέχρι το 1955 είχαμε τόσους συνθέτες, οργανοπαίκτες, τραγουδιστές και κυρίως τόσα καταπληκτικά τραγούδια που είναι να απορεί κανείς, να θαυμάζει και να καμαρώνει πώς σε τέτοιες συνθήκες φτώχειας και πολέμου, οι Έλληνες τραγουδούσαν όχι μόνο τον πόνο, τον θάνατο και την κοινωνική αδικία, αλλά τη χαρά, τη ζωή και πιο πολύ τον έρωτα.
Λαϊκή κιθάρα
Το δεύτερο πιο σημαντικό όργανο της ελληνικής λαϊκής ορχήστρας. Μετά την αστικοποίηση του δημοτικού τραγουδιού το ρόλο του λαούτου και των κρουστών, τον πήρε η κιθάρα. Πραγματικά το «μπασοκίθαρο» είναι τρόπος παιξίματος, που εκτός από την αρμονική υποστήριξη της μελωδίας (συγχορδίες), δίνει και διατηρεί το ρυθμό, μοιράζοντας με την πένα τα ισχυρά μέρη στα μπάσα και τα ασθενή στα καντίνια. Υπάρχουν όμως και πολλές συνθέσεις όπου η κιθάρα είναι το σολιστικό όργανο, και τη συνοδεύουν άλλες κιθάρες, όπως υπάρχουν και μοναδικοί λαϊκοί κιθαρίστες . Στο τμήμα διδάσκουμε τεχνική, λαϊκούς δρόμους (κλίμακες), ρυθμούς και το ύφος με το οποίο παίζεται το «μπασοκίθαρο».
Μπαγλαμάς
Το τρίτο μέλος της λαϊκής ορχήστρας με τη χαρακτηριστική χροιά που συνοδεύει κυρίως τα ζεϊμπέκικα, τα χασάπικα και τα σέρβικα. Διδάσκονται η τεχνική, οι λαϊκοί δρόμοι (κλίμακες), οι ρυθμοί και το ύφος με το οποίο παίζεται, πάντοτε σε σχέση με τον συνθέτη και την εποχή.

 
Μαθήματα πνευστών: φλάουτο, φλογέρες (μπαρόκ, κέλτικη, παραδοσιακή), μαντούρα, ζουρνάς
Μια ξεχωριστή εμπειρία μουσική εκμάθησης με αυθεντικά πνευστά όργανα βασισμένη  στην βαθιά γνώση της ελληνικής παραδοσιακής μουσικής και της ρυθμολογίας.

Sidebar Menu